Blogtrottr
批踢踢實業坊 ask 板
 
Curious about the benefits of meditation?

In just a few minutes daily, this course will teach you how to relax and relieve stress. Even with a full schedule, you will want to make time for this!
From our sponsors
[請問] 媽媽把我的身分證照片PO在FB上...
Oct 31st 2013, 11:37, by summerstorm

作者summerstorm (夏日風暴)

看板ask

標題[請問] 媽媽把我的身分證照片PO在FB上...

時間Thu Oct 31 11:37:12 2013

我真的不知道該怎麼解決這件事 才上來問問大家 事情是這樣的 最近要辦一些戶口資料 需要我的出生證明 當年我是在高雄出生的 目前住在北部 所以媽媽就想請高雄的親戚去當地的戶政事務所幫忙辦一下 但需要我的身分證正反影本 親戚沒有EMAIL也沒有LINE 當下媽媽又急性子發作 直接就把我的身分證正反面都PO在FB的公開動態時報上面!!!! 讓親戚自己上去抓下來 雖然才10分鐘 但這讓我大發雷霆.... 罵了我媽一頓 現在老爸想到的解決方法只有更換身分證 但我的個資全都洩露了 有心人能夠拿我的身分字號去幹各式各樣的事情 真的不知道該怎麼辦 我該打給警察問問怎麼辦嗎..... 話說這可以PO笨版了對吧....(無語望天) -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 114.32.202.134

ssvni:只有身分證字號是沒辦法,但圖片被抓下來影印成影本就... 10/31 11:38

ry:你只是路人甲 cp值趨近於0 10/31 11:38

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 aploks 的頭像
    aploks

    2016 台北日本料理推薦 , 台北日本料理吃到飽 , 台北日本料理名店 , 台北日本料理吃到飽推薦 , 台北日本料理推薦2014

    aploks 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()