Blogtrottr
批踢踢實業坊 Tech_Job 板
 
Publish Your Book on Kindle

Learn to self-publisher your book on Kindle. Boost your brand and credibility with this step-by-step training course for just $99. Enroll today.
From our sponsors
Re: [心得] 我很洩氣
Aug 19th 2013, 01:56, by ntcbsinica

作者ntcbsinica (史威登堡)

看板Tech_Job

標題Re: [心得] 我很洩氣

時間Mon Aug 19 01:56:02 2013

我覺得前面幾篇的作者的情形是還好,沒有老婆和孩子的負擔, 要是有老婆和孩子的負擔,那就慘了,很多人都是因此自殺的, 中年失業後,要找到工作幾乎不可能,我有以前的女同事,也是 類似的情形( 她要養家,但薪水不夠支撐生活的開銷,所以滾出 300 多萬的卡債, 跑去跳樓自殺身亡 ,她是中研院的員工(管人事的),我有告知蘋果日報此事, 但因為太晚告知蘋果日報了,所以它們不想報導,因為算舊聞了,她自殺時,以前的 所長剛好辭職沒幾年,那位所長現在是國史館的館長,我相信他應該知道, 這位下屬自殺的事,這位現任館長姓呂,大家應該都有聽過此人,這個人就是從中研院 辭去所長的職位,跑去東海大學教書的那個教授) 我家的人是都沒有結婚,所以自己一個人失業,其實還好,不會造成像 我的那位女同事的慘況. 我還待中研院時,它們也曾想裁掉我,但是因為我沒有家庭的負擔, 所以即使裁掉我,也不至於會造成,像那位女同事一樣,去自殺的情形. -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 61.223.78.79

e2000:現在很多人不敢婚阿,有些因素就是這樣啊,不穩定因素 08/19 01:57

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 aploks 的頭像
    aploks

    2016 台北日本料理推薦 , 台北日本料理吃到飽 , 台北日本料理名店 , 台北日本料理吃到飽推薦 , 台北日本料理推薦2014

    aploks 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()