Blogtrottr
批踢踢實業坊 Boy-Girl 板
 
Exotic travel ideas.

Searching for your next vacation destination? Subscribe to Off The Beaten Path, a newsletter featuring captivating locales to help you to plan your next trip.
From our sponsors
Re: [求助] 學歷差異會是距離嗎
Sep 25th 2013, 07:45, by blueright061

作者blueright061 (累)

看板Boy-Girl

標題Re: [求助] 學歷差異會是距離嗎

時間Wed Sep 25 07:45:01 2013

老實說我覺得有 但其實我樣本數不足,所以可能也只是個案吧 一開始在一起的時候根本不覺得學歷差距有啥影響 覺得他也滿聰明的阿,還算有思想,工作不錯薪水也不錯,工作能力也好讓我覺得很厲害 但我漸漸發現到朋友圈和生活圈的不同 還有思考邏輯的差異 我也不知道這跟學歷是不是有關 但思考模式的差異就像是只會線性思考跟網狀思考的差別 而我假設這跟學歷有關是因為這讓我想到,只會單線思考的人,高中歷史一定學不好 只會直線的背誦,不會去連結所有的脈絡前因後果 畢竟我覺得念書讓我收穫最大的就是你會懂得怎麼獨立思考 我越來越覺得我們溝通時,他聽不懂我要他思考的是什麼 他只覺得他要的也很簡單為什麼我不照做就是了 價值觀的差別真的很痛苦啊 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 188.29.165.59

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 aploks 的頭像
    aploks

    2016 台北日本料理推薦 , 台北日本料理吃到飽 , 台北日本料理名店 , 台北日本料理吃到飽推薦 , 台北日本料理推薦2014

    aploks 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()